Дистанційні технології у післядипломній освіті – альтернатива назустріч реформі

Автор(и)

  • М.І. Римарчук Івано-Франківський національний медичний університет, Україна
  • О.М. Макарчук Івано-Франківський національний медичний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15574/HW.2019.142.16

Ключові слова:

дистанційне навчання, професійне удосконалення, реформування, охорона здоров’я

Анотація

У статті здійснений аналіз практичних, теоретико-методичних основ навчання слухачів за дистанційною формою у контексті реформування системи охорони здоров’я в сучасній Україні.

Дистанційне навчання як складова вимог Європейського простору вищої освіти (ЄПВО) передбачає якісну трансформацію навчального середовища для слухачів та інших осіб, які навчаються, з метою досягнення їхньої автономії та здатності до критичного клінічного мислення на основі результативного підходу, що має важливе значення у формуванні професійної готовності фахівців. Вступивши у Болонський процес, Україна стала на шлях глобального реформування своєї системи вищої освіти, що має підняти статус власників вітчизняних дипломів про вищу освіту на європейському ринку праці. Для досягнення у цьому напрямку найкращих результатів, спираючись на класичні методи викладання, необхідно розвивати нові – на основі інтернет-технологій XXI ст., які вже зараз успішно застосовуються у низці провідних ВНЗ України. Дистанційну форму навчання ще називають «освітою протягом усього життя» через те, що більшість тих, хто навчається, – дорослі люди, мають вищу освіту, проте через необхідність підвищення кваліфікації або розширення сфери діяльності у багатьох виникає потреба швидко і якісно засвоїти нові знання і набути професійних навичок.

Завдяки тому що дистанційні технології у системі післядипломної освіти передбачають статус слухачів як важливих, демократичних, активних учасників, суттєво зростає значення їхньої внутрішньої мотивації до вдосконалення особистісних і професійних якостей. Внутрішня мотивація стає базисом для реалізації змiсту фахової безперервної освіти лікарів із метою коригування їхніх особистісно-ціннісних, професійно важливих якостей.

Дистанційна форма навчання демонструє велику популярність серед слухачів через її економічні показники і навчальну ефективність.

Cоціальна функція професійної мобільності є основоположним чинником забезпечення ефективності навчально-пізнавальної діяльності фахівців у галузі охорони здоров’я.

Посилання

Nakaz MOZ Ukrainy vid 22.02.2019 r. No. 466 «Deiaki pytannia bezperervnoho profesiinoho rozvytku likariv».

Vasiuk O. 2011. Teoretyko-metodychni aspekty orhanizatsii dystantsiinoi osvity. Visnyk Knyzhkovoi palaty Ukrainy 2:30–32.

Babyn I. Zmina paradyhmy pidkhodu do navchannia v universyteti – iz oriientovanoho na vykladacha do studentotsentrovanoho yak osnovna vymoha YePVO. URL: http://lpehea.in.ua/sites/ default/files/documents/2016/05/babyn_i.i._zbirnyk_voiv-kup_03.2016.pdf ]

Vitenko IS. 1995. Psykholohichni osnovy pidhotovky medychnykh kadriv. Kh, Osnova:158.

Haluziak VM, Tykholaz SI. 2016. Rozvytok profesiinoi spriamovanosti studentiv vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladiv: monohrafiia. Vinnytsia, TOV «Nilan-LTD»: 228.

Zeer E, Syimanyuk E. 2005. Kompetentnostnyiy podhod k modernizatsii professionalnogo obrazovaniya. Vyisshee obrazovanie v Rossii 4:23–30.

Hlushko LV, Havrysh TIu, Chaplynska NV, Pozur NZ. 2013. Aspekty profesiinoi pidhotovky likariv zahalnoi praktyky–simeinoi medytsyny na Prykarpatti. Problemy bezperervnoi medychnoi osvity ta nauky 3:40-42.

Ovcharuk OV. 2004. Dystantsiina osvita v yevropeiskykh krainakh ta SShA u konteksti rozvytku innovatsiinykh tekhnolohii. Kompiuter u shkoli ta simi 7:37–40.

Liubina LA. 2015. Henderni osoblyvosti formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh likariv. Avtoref. dys. kand. psykhol. nauk. In-t psykholohii im. H. S. Kostiuka NAPN Ukrainy. K: 18.

Natsionalnyi osvitnii hlosarii: vyshcha osvita. 2-e vyd., pererobl. i dopovn. Avt.-uklad.: Zakharchenko VM, Kalashnikova SA, Luhovyi VI, Stavytskyi AV, Rashkevych YuM, Talanova ZhV. za red. V. H. Kremenia. K, TOV «Vydavnychyi dim «Pleiady»: 100. 2014.

Skorobahata OM. Hotovnist do diialnosti yak psykholoho-pedahohichna problema. URL: https://www.sportpedagogy.org.ua/html/journal/2008-01/08somppp.pdf

Suprun LM. 1994. Psykholohichnyi analiz hotovnosti maibutnikh medsester do profesiinoi diialnosti. Avtoref. dys. kand. psykhol. nauk. In-t psykholohii APN Ukrainy. K: 17.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-07-29

Номер

Розділ

Актуальні теми